Jeg har altid haft en drøm om at være en kanonsælger, men det har ikke altid være specielt nemt, at finde de rigtige arbejdspladser, hvor jeg har kunne fået lov til at udleve min ”big gun” dreams. ”Big guns” var et udtryk jeg lærte på mit første sælgerjob, som telefonsælger i en salgsvirksomhed med stor variation af produkter, samarbejdspartnere og afdelinger.

 

Følg med i denne artikel, hvor jeg fortæller nærmere om, hvordan jeg landede mit drømmejob gennem et rekrutteringsbureau, som sælger i en virksomhed med rig mulighed for udvikling.

Min baggrund
Min erfaring som sælger er bred, og jeg har altid kunne sælge alt. Det ligger dog ikke naturligt til mig at sælge hvad som helst, men derimod sælge noget, som jeg også tror på kan gøre gavn. Fx har jeg arbejdet under betegnelser, Salesman, Telesælger, Salgskonsulent, IT-rådgiver og Kørende Sælger. Min sidste stilling som sælger og 1. mand i en større virksomhed med salg af elektronik, radio, tv og højtalere mv. var lærerigt, men dog fik jeg ikke nok personlig udvikling igennem min arbejdsplads.

 

Det kan være dejligt at være selvstændig, men udvikling på arbejdspladsen er yderst vigtigt for mig. At gå i stå med sin udvikling er nok en af de mest ucharmerende ting for den sikkerhed for din potentielle fremtidige arbejdsgiver.

 

Rekrutteringsbureauer kan være de perfekte Matchmakers

For et par år siden, så besluttede jeg må for at søge nye udfordringer som sælger, men med flere udviklingsmuligheder. Jeg brugte mit netværk, LinkedIn og Jobindex mv. som den gennemsnitlig dansker gør, når han/hun er på jobjagt.

 

Da jeg en dag blev kaldt til en jobsamtale i en stilling som Key Account Manager blev jeg overrasket over, at det ikke var selve virksomheden, som tog sig af den indledende ”kandidatliste” til stilling. Det var derimod et rekrutterings- og headhuntingsbureau ved navn Dedikation, som brugte deres erfaringer og evner til at matche virksomhed og potentielle nye medarbejdere sammen.