Hvilket træffer en det rette bådlån?
Er man på udkig efter en hel ny bil eller vil have byttet den gamle ud med en mere økonomisk, men har ej likviderne til det? Så kan et billån være en stærk løsning for en. Hvis man skal have et billån er der som udgangspunkt 2 udgaver ; om det bør være med eller uden sikkerhed i faretøjet. Differensen på de 2 er at lånudbyderen kan give billån med sikkerhed i bilen, hvor der så tinglyses pant i bilen, altså at låneudbyderen har eje i faretøjet. Det vil altså sige, at når man som låneren ikke følger betalingsforpligtelserne, der er ved billånet kan lånudbyderen gøre krav på bilen og videresælge den for derved at kunne indfri det billån en har taget. Det kan være en fordel, når en ved at man kan overkomme ens betalingsbetingelser over tiden, da det her for det meste kan være lukrativt for låntageren at påtage dette billån. Da renten over låneperioden tit er billigere.
Smarte elementer at være opmærksom på, hvis en påbegynder et billån
De to essentielle faktorer du skal se på, når man skal underskrive et billån er lånebeløbet og løbeperioden. Lånebeløbet er det beløb i kroner og ører man låner af udbyder for at kunne købe bilen. Løbetiden er den periode, som lånet skal afbetales over. Lånebeløbet er dermed den mængde likvider du bør bruge til erhvervelsen af motorcyklen. Så det er noget man selv kan reguleres på alt efter af hvilken bil man slutter med at købe. afdragsperioden kan ligeledes justeres alt efter hvor mange penge du har råd til at afbetale billånet på månedligbasis. bådlånet kan altså blive dyrere ved at du har en lang betalingsperiode.
Hvordan skal jeg påbegynde dit bådlån?
Hvis du skal afgøre hvordan en bør tage sit billån er det afgørende at se på den individuelle rente på det bådlån man ønsker. Fx, når du går og skal have en ny MC lån er det rart at vide om man har råd til at starte det MC lån. En god måde at holde overblik er at tarte en snak med sin bank for at efterspørge hvordan din likvider ser ud og hvad en har råd til. Her kan man naturligvis regulere det en my afhængig efter om man ser sin drømme motorcykel og så kan du hæve det en anelse. Det er naturligvis at vælge noget, som du kan afbetale i det lange løb. Hvis du skal vælge hvordan ens bådlån skal være er det skønt at vide hvor mange likvider man har i sit månedlige budget til at betale af på det valgte MC lån.
Ny eller gammel mortorcykel
Det er intelligent at du overvejer den naturlige værdi forringelse som båden får med tiden. Og om du kan komme ud af et uoverskueligt MC lån, for når bilen har fået så høj en værdinedsættelse, så man ikke kan slippe ud af billånet ved at sælge den. Står man og betaler for luft og det er klart det du mest vil undgå. Derfor er det vigtigt, at du ved at det er denne motorcykel du vil have over en lang tid. Ved en ny bilen får de den største værdinedsættelse, når motorcyklen kører fra forhandleren. Derfra falder motorcyklen ikke så stejlt i værdi. Når man kigger på en gammel motorcykel, som er benyttet eller andet er det afgørende at man for tjekket statussen af motorcyklen.
Så når du beslutter at afbetale bådlånet over 10 år, men du sælger motorcykel efter 5 år, så afbetaler man muligvis på en båd man ej længere har, hvilket ikke er klogt.
Hvis du eksempelsvist skal få en motorcykel og derfor har brug for et MC lån, så er der nogle kriterier for at man kan starte et bådlån. Du bør være fyldt enogtyve år gammel, man skal have en årlig indtjening på 180.000 DKK
Som lånoptager er der 2 valg i forhold til om det bør være med eller uden udbetaling, altså, at du betaler en del af det fulde beløb fra køb af. Adskillige långivere kræver i dag, at du lægger 10-20 provent af det samlede beløb af fra starten af købet af en ny båd.
Det kan være rigtig intelligent at skaffe tilbud fra flere forskellige lånudbydere før du påtager et valg om hvor man bør starte sit bådlån henne, da der som tit er en variation.