Der er mange forskellige former for digital markedsføring, og der kommer hele tiden flere og flere kanaler hvor det bliver muligt at lave markedsføring. Der er både Google Ads, Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og mange andre online medier. Udover det, så er der også email marketing, som er utrolig effektivt.
Det der er utrolig vigtigt når man vil i gang med digital markedsføring, er at man laver en strategi og planer for hvordan det skal forløbe sig. Udover det, så skal man også komme fremtil hvilke medier man vil anvende, da nogle er bedre til B2B end andre, og det samme gælder for B2C. Nogle af de medier der kan bruges uanset branche og målgruppe, det er Google Ads, Facebook og email marketing. Dette er 3 medier og kanaler, som kan bruges utrolig effektivt af alle virksomheder.
Hvad er digital markedsføring?
Digital markedsføring, er alt der foregår digitalt, og er nævnt tidligere i det ovenstående. Er du ikke allerede i gang med det, så bør du gå i gang med det nu og ligge en strategi. Alle dine konkurrenter gør det nemlig, og det er derfor det er vigtigt du også gør det. For lige nu, så kan de fange nogle kunder du ikke kan, fordi du ikke er tilstede digitalt.
Man kan sagtens have en hjemmeside og ingen annoncering køre, men det bør man helt klart gøre uden tvivl! Det er nemlig en effektiv måde at ramme personer på når de er købelystne og de har interesse. Udover det, så er det ren faktisk også muligt at ramme dem når de søger på Google efter lige netop din ydelse eller dit produkt.
Hvorfor digital markedsføring?
Fordi alt bliver mere og mere digitalt, og vi bruger mere og mere tid på sociale medier, internettet osv. Så når forbrugerne begynder at bruge mere og mere tid der, så skal man som virksomhed også være synlig der hvor ens forbrugere er. For 20 år tilbage, så de fleste TV og læste aviser, det gør folk stadig i dag, men de bruger internettet væsentlig mere i dag, en for 20 år siden. Færre og færre læser aviser, og dermed bliver flere og flere af dem nemlig også digitale.
Som virksomhed, handler det om at følge udviklingen, og alt tyder på at det hele bliver mere og mere digitalt. Så det er er her du virkelig har mulighed, som virksomhed for at skaffe en masse nye kunder. Eller endnu bedre, tage nogle af dine konkurrenters kunder. Dine konkurrenters kunder, bruger nemlig også internettet, og det er også muligt i Google Ads, at målrette alle dem som har besøgt dine konkurrenters hjemmesider.