Har du styr på hvad der foregår på erhvervsfronten i netop dit lokalområde? Uanset om du er privatperson eller virksomhedsejer er det en fordel at kunne følge med i, hvad der rører sig i erhvervslivet. Nyhedsmediet SMV-Nyt.dk er stedet hvor du kan få den nyeste information ligesom det er en fremragende platform for små og mellemstore virksomheder, der ikke har ressourcer til at drive en omfattende markedsføringsstrategi.
Du kender sikkert forkortelsen ’SMV’ – sandsynligheden er i hvert fald stor for at du har hørt om begrebet og har været i kontakt med en såkaldt SMV. Betegnelsen er en forkortelse for små- og mellemstore virksomheder – den mest populære virksomhedskategori i Danmark.
Fokus på de små
I en tid hvor en stor del af virksomhedernes markedsføring er flyttet online, kan landets mindre selskabet have svært ved at følge med. Det er dyrt at opbygge en solid markedsføringskanal på nettet, og der skal ligeledes bruges ressourcer på at holde den kørende. Det er langt fra alle små og mellemstore virksomheder, der har økonomi til at holde sådan et apparat kørende. Og det er her SMV-Nyt kommer ind i billedet.
Hjemmesiden er nemlig skabt som en ekstern markedsføringsplatform for små og mellemstore virksomheder, der gerne vil fortælle historier fra deres dagligdag. Her er plads til både små og store fortællinger. Jubilæer, fødselsdage, overtagelser, nye produktserier, udvidelser, sammenlægninger og ombygninger. Alle de historier, som virksomhederne kunne bruge på deres egen kanal – hvis de altså havde én…
Professionelt redaktionelt indhold
At SMV-Nyt.dk er en markedsføringsplatform er naturligvis en sandhed med modifikationer. Det er nemlig samtidig et nyhedsmedie, og selvom det ikke er det klassiske nyhedskriterier, der afgør hvornår en historie kan bringes, så skal der naturligvis være en almen interesse for det stof, der finder vej til spalterne. Det lokale vinkel er vigtig, for det er netop i lokalområdet, at mange SMV’ere har deres daglige kundebase.
Har din virksomhed en god historie, så kan den måske bringes på SMV-Nyt. Når den først er publiceret, kan din virksomhed bl.a. vise den frem ved at dele den på sociale medier, eller linke til den fra deres hjemmeside. For selv de mindst virksomheder bør naturligvis have en hjemmeside.
Det kan godt være at den ikke skal være stor, og det er også fair at den ikke bliver opdateret hver eneste uge, men den skal naturligvis være der – om ikke andet så for at have et digitalt visitkort, der kan vises frem til potentielle kunder.