Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/linearteam.dk/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
Sådan kommer du i gang med digital markedsføring – Linearteam

Hvis du er Chief Marketing Officer (CMO) og ønsker at komme i gang med digital markedsføring, spekulerer du måske på, hvor du skal begynde. Digital marketing er trods alt et stort og komplekst område, og det kan være svært at vide, hvor man skal begynde. Heldigvis har vi styr på det. I dette blogindlæg giver vi dig et overblik over digital markedsføring og nogle tips til, hvordan du kommer i gang.

Hvad er digital markedsføring?

Digital marketing er processen med at bruge onlinekanaler til at promovere eller markedsføre produkter eller tjenester. Disse onlinekanaler kan omfatte websteder, sociale medieplatforme, søgemaskiner og e-mail. Målet med digital markedsføring er at nå ud til en bestemt målgruppe med relevant og engagerende indhold, som vil få dem til at foretage en handling, f.eks. at foretage et køb eller tilmelde sig et nyhedsbrev.

Digital markedsføring er nødvendig i dagens verden, fordi flere og flere mennesker bruger internettet til at finde produkter og tjenester. Faktisk er der ifølge Statista i januar 2020 3,5 milliarder aktive brugere af sociale medier verden over, som ifølge Statista er aktive i januar 2020. Dette tal vil kun vokse med tiden, hvilket betyder, at hvis du ønsker at nå din målgruppe, skal du være til stede på de platforme, de bruger 

En anden grund til, at digital markedsføring er så vigtig, er, at det giver dig mulighed for at spore dine resultater og måle din ROI. Med traditionelle markedsføringsmetoder som trykte annoncer eller tv-reklamer kan det være svært at spore, hvor mange mennesker der rent faktisk så eller hørte din annonce. Med digital markedsføring kan du derimod bruge værktøjer som Google Analytics til at spore, hvor mange mennesker der besøger dit websted efter at have set din annonce, hvor længe de bliver på dit websted, og hvilke handlinger de foretager, mens de er der. Disse oplysninger er uvurderlige for at forstå, hvad der virker, og hvad der ikke virker, så du kan justere din tilgang i overensstemmelse hermed 

Tips til at komme i gang med digital markedsføring 

Nu hvor du ved lidt mere om digital markedsføring, så lad os tale om, hvordan du kan komme i gang med det. Her er et par tips 

1. Definer dine mål 
Det første skridt i enhver succesfuld markedsføringskampagne er at definere dine mål. Hvad ønsker du at opnå med din digitale markedsføring? Ønsker du at øge kendskabet til dit brand? Få trafik til dit websted? Generere kundeemner? Omdanne disse kundeemner til kunder? Når du ved, hvad dine mål er, kan du begynde at skabe indhold, der kan hjælpe dig med at nå dem 

2. Identificer din målgruppe 
Hvem forsøger du at nå ud til med dine digitale markedsføringskampagner? Når du ved, hvem din målgruppe er, kan du afgøre, hvilke onlinekanaler de bruger, og hvilken type indhold de er interesserede i at bruge. Hvis du f.eks. forsøger at nå unge forældre, skal du fokusere på kanaler som Facebook og Instagram, hvor det er mest sandsynligt, at de er aktive. Og hvis du vil have dem til at læse lange blogindlæg om råd om forældrerådgivning, så er det den type indhold, du skal skabe

3. Skab overbevisende indhold Når du ved, hvem din målgruppe er, og hvilken type indhold de er interesserede i at forbruge, er det tid til at begynde at skabe! Når du skaber indhold til dine digitale markedsføringskampagner, skal du sørge for, at det er overbevisende og relevant. Ingen ønsker at læse noget, der er kedeligt eller irrelevant for deres interesser – så sørg for, at dit indhold rammer plet. Hvis du har brug for hjælp til at finde på ideer eller til at lave overbevisende tekster, kan vores team af erfarne marketingfolk hjælpe dig! 

Konklusion 

Som CMO er det vigtigt, at du forstår digital markedsføring og ved, hvordan den kan gavne dine forretningsmål – og heldigvis er det ikke så svært at komme i gang, som det kan se ud. Du skal blot huske at definere dine mål, identificere din målgruppe og skabe overbevisende indhold – og så er du godt på vej til succes! Hvis du har brug for hjælp undervejs, vil vores team hos Metric Marketing med glæde hjælpe dig. Kontakt os i dag for at få mere at vide om vores tjenester!